Skip to content Skip to navigation
Θα πάτε στη σελίδα της υπηρεσίας CAS όπου με ασφαλή τρόπο μπορείτε να γράψετε τα στοιχεία σας

Αντιμετώπιση Ανεπιθύμητης Αλληλογραφίας

Ομάδα υπηρεσίων: 

Τι είναι SPAM;
SPAM (ή αλλιώς UCBE = ακούσιο εμπορικό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο) είναι ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλεται σε κάποιους χωρίς να το έχουν ζητήσει.

Η πολιτική του ΠΘ σχετικά με το SPAM
Το περιεχόμενο των διακινούμενων μηνυμάτων πρέπει να συνάδει με τα ακαδημαϊκά ιδεώδη και δεν πρέπει να είναι υβριστικό ούτε να χαρακτηρίζεται ως ανεπιθύμητη αλληλογραφία (SPAM) π.χ. εμπορική διαφήμιση. Δεν επιτρέπεται η χρήση των υπολογιστών και του δικτύου δεδομένων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για τη διαβίβαση ή τη διανομή τέτοιου είδους μηνυμάτων, είτε αυτά προέρχονται από το Διαδίκτυο προς τα μέλη του Π.Θ. είτε το αντίστροφο. Επιπλέον, τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που διακινούνται μέσω του δικτύου του Π.Θ. και χρησιμοποιούν ή περιέχουν άκυρες ή παραπλανητικές εγγραφές, άκυρα ή ανύπαρκτα ονόματα περιοχών ή άλλη παραπλανητική πληροφορία θα κριθούν ως SPAM. Οποιαδήποτε προσπάθεια αποστολής ή διανομής τέτοιων μηνυμάτων είναι ανάρμοστη. Το Π.Θ. δεν επιτρέπει σε κανέναν, είτε είναι μέλος του είτε όχι, να παραβιάζει την πολιτική αποδεκτής χρήσης των υπηρεσιών του.

Οδηγίες

Η αποστολή και η παραλαβή μηνυμάτων υλοποιείται με τέτοιο τρόπο, ώστε όλα τα μηνύματα να ελέγχονται από κατάλληλο λογισμικό (φίλτρο), το οποίο δύναται να χαρακτηρίσει το μήνυμα ως ανεπιθύμητο, να διαγράψει μέρος του μηνύματος ή ολόκληρο το μήνυμα για την αποφυγή διάδοσης ιών και ανεπιθύμητης αλληλογραφίας.
 
Οι έλεγχοι αποτελούνται από διάφορους κανόνες οι οποίοι ορίζονται από το προσωπικό του Κέντρου Δικτύου Τηλεματικής ΠΘ. Όταν επαληθεύονται αποδίδουν στο συγκεκριμένο μήνυμα βαθμούς. Αν η βαθμολογία του συγκεκριμένου μηνύματος υπερβεί ένα προκαθορισμένο όριο, τότε το μήνυμα θεωρείται "ανεπιθύμητο" και η μόνη επέμβαση που γίνεται σε αυτό είναι να προστεθεί η ένδειξη [SPAM] στην αρχή του τίτλου του. Αυτό σημαίνει ότι όλα τα εισερχόμενα μηνύματα θα συνεχίσουν να παραδίδονται κανονικά στους παραλήπτες τους χωρίς καμία άλλη τροποποίηση του περιεχομένου τους.

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις όπως π.χ. καταιγισμός μηνυμάτων παρόμοιου ανεπιθύμητου περιεχομένου από διάφορους αποστολείς, δύναται να ρυθμισθεί η απόρριψη αυτών των μηνυμάτων.
 
Για τους χρήστες του Π.Θ. υπάρχουν δύο βασικοί τρόποι να ομαδοποιούν εύκολα τα ανεπιθύμητα μηνύματα για να τα ελέγξουν ΠΡΙΝ τα διαγράψουν: α) Ομαδοποίηση κατά τίτλο μηνύματος και β) Ορισμός φίλτρου στην εφαρμογή ανάγνωσης μηνυμάτων.
 
α) Ομαδοποίηση κατά τίτλο μηνύματος
Όποιο λογισμικό και αν χρησιμοποιείτε, πιθανότατα διαθέτει τη δυνατότητα ταξινόμησης των μηνυμάτων κατά τίτλο. Εφαρμόζοντας τέτοια ταξινόμηση έχει σαν αποτέλεσμα όλα τα μηνύματα που ξεκινούν με τη φράση [SPAM] να εμφανισθούν συνεχόμενα. Έτσι μπορείτε με να ελέγξετε γρήγορα αν υπάρχει μήνυμα που σημάνθηκε κατά λάθος ως SPAM. Κατόπιν μπορείτε να επιλέξετε με γραφικό τρόπο όλα αυτά τα μηνύματα μαζί και να τα διαγράψετε. Μην ξεχάσετε μετά να επαναφέρετε την ταξινόμηση κατά ημερομηνία που είναι και ο βολικότερος τρόπος εμφάνισης των μηνυμάτων.
 
β) Ορισμός φίλτρου στην εφαρμογή ανάγνωσης μηνυμάτων
Αν το λογισμικό που χρησιμοποιείτε για να διαβάζετε το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σας το υποστηρίζει, θα δημιουργήσετε ένα φάκελο που θα ονομάσετε π.χ. SPAM. Κατόπιν θα ορίσετε έναν κανόνα (φίλτρο) που θα μετακινεί σε αυτό το φάκελο όλα τα εισερχόμενα μηνύματα με τη λέξη "[SPAM]" στον τίτλο τους. Παραθέτουμε οδηγίες για την εφαρμογή Microsoft Outlook Express αλλά παρόμοιες ρυθμίσεις έχουν οι περισσότερες εφαρμογές ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.