Skip to content Skip to navigation

Συχνές Ερωτήσεις για το VPN

Ε: Ποια αντιικά (antivirus) δημιουργούν πρόβλημα στην σύνδεση του VPN;

Α. Όλα τα αντιικά τρίτων προμηθευτών μπορούν δυνάμει να δημιουργήσουν πρόβλημα με την λειτουργία του του VPN και ιδίως το τείχος προστασίας (ή προστασία από κακόβουλους ισοτόπους) που συνήθως παρέχουν. Ακόμα και αν το αντιικό σας δούλευε άψογα στο παρελθόν, μετά από κάποια αόρατη στο χρήστη αναβάθμιση του ( ή αναβάθμιση των Windows) μπορεί να δημιουργήσει δυσλειτουργία.
 
Συγκεκριμένα είναι γνωστό ότι (κατά την συγγραφή του παρόντος) δημιουργούν πρόβλημα:
Avast firewall module: Openvpn, PPTP και L2TP
AVG firewall module: Openvpn, PPTP και L2TP
 
--
Ε: Ξαφνικά η σύνδεση VPN σταμάτησε να δουλεύει. Τι μπορώ να κάνω ;

Α. Μπορείτε να δοκιμάσετε:
Να επιβεβαιώστε ότι τα στοιχεία λογαριασμού που δίνετε είναι σωστά εδώ
Να απενεργοποιήσετε αντιικά τρίτων (Avast,AVG,Kaspersky) στον υπολογιστή σας
Να επιβεβαιώσετε ότι δεν υπάρχει ταυτόχρονη σύνδεση VPN από άλλη συσκευή
Να επανεκκινήσετε τον υπολογιστή σας και τον router
Να επανεγκαταστήσετε την εφαρμογή (openvpn) ή να φτιάξετε εκ νέου την σύνδεση (pptp)
Να απεγκαταστήσετε τυχόν ληγμένα αντιικά που βρίσκονται στον υπολογιστή σας,
Να αλλάξετε την σύνδεση δικτύου από ασύρματη σε ενσύρματη,
Να συνδεθείτε από άλλο wifi ή πάροχο, από άλλο υπολογιστή, κινητό ή τάμπλετ.
Να ρυθμίσετε και την δεύτερη μέθοδο VPN και να έχετε και τις δύο λύσεις στο εγκατεστημένες στον υπολογιστή σας.

--
Ε: Γιατί σε MacOS/IOS η επιλογή pptp εξαφανίστηκε μετά από αναβάθμιση;

Α. Στο OS X από την έκδοση 10.12 Sierra, και στο iOS από την έκδοση 10 και μετά, το PPTP δεν υποστηρίζεται. Δοκιμάσετε το L2TP και το Openvpn ακολουθώντας στις οδηγίες στο http://it.uth.gr/services/eikoniko-idiotiko-diktyo-vpn
--

Ε: Γιατί σε MacOS/IOS παίρνω το μήνυμα "The L2TP-VPN server did not respond. Try reconnecting. If the problem continues, verify your settings and contact your Administrator" ;

Α. Πιθανότατα έχετε κάνει λάθος στο “Shared Secret” στο βήμα 15 των οδηγιών (10 στο IOS)

--

Ε: Στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας το openVPN δεν δουλεύει ;

Α. Με δεξί κλικ από το μενού του openVPN αντί “connect” κάντε “edit config”. Θα πρέπει να αντικαταστήσετε τη γραμμή
“remote openvpn.uth.gr 1194” με “remote 84.205.208.240 1194”
--
Ε: Γιατί δεν μπορώ να συνδεθώ με VPN από την εργασία μου ενώ από το σπίτι συνδέομαι κανονικά ;

Α. Πολλές επιχειρήσεις και δημόσιες υπηρεσίες χρησιμοποιούν τείχος προστασίας που δεν επιτρέπει πολλούς τύπους VPN. Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε τη δεύτερη μέθοδο VPN που προσφέρει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, και επικοινωνήστε με το διαχειριστή δικτύου του χώρου εργασίας σας.
--
Ε: Έχω να συνδεθώ αρκετό καιρό (από το 2017) με OpenVPN και όταν τώρα εμφανίζει το ακόλουθο λάθος:

VERIFY ERROR: depth=0, error=unable to get local issuer certificate: C=GR, L=Volos, O=University of Thessaly, CN=vpn.uth.gr
TLS_ERROR: BIO read tls_read_plaintext error: error:14090086:SSL routines:SSL3_GET_SERVER_CERTIFICATE:certificate verify failed
TLS Error: TLS object -> incoming plaintext read error
TLS Error: TLS handshake failed

Α: Κάνετε επανεγκατάσταση από εδώ
--
Ε: Ανοίγοντας το OpenVPN Gui μου εμφανίζει λευκή σελίδα (κανένα μήνυμα).

Α. Επανεκκινήστε τον υπολογιστή ή (για προχωρημένους) βρείτε και τερματίστε τον OpenVPN deamon με την διαχείριση εργασιών.